VaneCoaching

Hos Anatomié by holsted

Hvad kan vaneCoaching?

VaneCoaching er en anerkendt metode til at opnå dine mål om vaneændringer (fx. mindre telefon-tid, mere søvn, mere bevægelse, et varigt vægttab mv.). Det skaber mere værdi og mental velvære, fordi det tager udgangspunkt i dig, dit liv og dine adfærdsmønstre.   

Jeg tager udgangspunkt i det varige vægttab, da det primært er livsstilændringer jeg arbejder med. VaneCoaching ikke er udelukkende resultatorienteret, på samme måde som diætkulturen ofte er. VaneCoaching har mere fokus på processen, på adfærdspsykologi og dermed på de mentale forandringer du gennemgår imens. 

Det varige vægttab – som du nok efterhånden har erfaret – kommer ikke fordi du er på kur i 3 mdr. og taber 10 kg. Det ender nemlig ofte med at de 10 kg sniger sig på igen, fordi der kun er blevet symptom-behandlet. Som regel er det ikke viden om kost vi mangler, men viden om vanens magt og adfærdsmønstre. Præcis dette, vil du arbejde på sammen med mig, hvor vi sammen er nysgerrige på hvilke adfærdsmønstre og vaner der har givet dig en overvægt. 

Mad-stress

Hvis man har været fanget i diætkulturen i mange år, vil mange opleve en mad-stress. Tanker der kredser om HVAD du må spise og HVORNÅR du må spise, som ofte har udgangspunkt i begrænsende overbevisninger. Rejsen ud af mad-stress kan først begynde når du bliver bevidst om de følelser og de behov, som maden opfylder – og det kan du få afklaret, sammen med mig.

Mad-stress opstår som følge af sort / hvid tækning, samfundets syn på sundhed, dame-blade samt sociale medier, som ofte har travlt med at stemple specifikke fødevarer som usundt eller fedende – men uden faglig eller videnskabelig belæg for det.

Vanecoaching online og i Hovedstads regionen

Vi har altså fokus på dine madvaner, og du bærer derfor selv en større del af ansvaret, end du måske tror. Du har nemlig selv løsningen, da det er dine præferencer, din hverdag og dit liv der skaber rammerne for din livsstilsændring.

Jeg tilbyder vanecoaching online og fysisk i hovedstadsregionen. Vi kan snakke online over diverse programmer såsom Skype, Zoom eller Messenger. Ønsker du at mødes fysisk, så har jeg et lokale i Hillerød men tilbyder også at køre til dig. Du kan kontakte mig på 22594903, [email protected] eller bruge kontaktformularen på forsiden her

Nysgerrighed

Bliv nysgerrig på din hverdag og dine mad-mønstre. Hvilke nuværende vaner kan være med til, at gøre en forskel i din adfærd og dermed påvirke dine resultater?

Tålmodighed

Det kræver tålmodighed, vedholdenhed og nysgerrighed at bryde gamle vaner og implementere nye. Handlinger er noget der skal gøres mange gange, før det bliver til en vane - stol på processen

Motivation

Motivation er noget der kan svinge rigtigt meget. Den indre motivation, er den mest vedholdende og er et udtryk for dine værdier. Derfor er det dig selv, som afgør hvilke vaner der relevante at ændre, for at du kan opnå dit mål

Refleksion

Bliv opmærksom på hvorfor du gør, som du gør. Begynd at gå på opdagelse i din adfærd og dine vaner - det vil være guldværd i din coaching proces, da det er dig som har løsningerne

I oktober giver jeg de første 2 vanecoach samtaler gratis.
Så du har mulighed for at prøve det og mærke værdien.